Sekiz Türlü Oruç Vardır Hanefi Mezhebinde
1) Muayyen farz: Ramazan orucunu eda etmek gibi.
2) Muayyen olmayan farz: Ramazan orucunun kazası ve keffaretler gibi.
3) Muayyen Vacip: Belirlenmiş bir adak gibi.
4)Muayyen olmayan vacip: Mutlak Adak gibi.
5)Sünnet olan nafile :Aşure orucu gibi.
6) Mundup Yahut müstehap nafile: Her ayın 13,14,ve 15 günleri oruç tutmak gibi
7)Tahrimen mekruh oruç: Bayram günleri oruç tutmak gibi.
8 ) Tenzihen mekruh oruç:Sadece aşure günü yahut mihrican ve nevruz günlerinde oruç tutmak gibi.
islam a göre hanefi mezhebin de oruc çeşitlerinin açıklaması islam a uygun şekilde yapılmıştır
Hanefi mezhebine göre, her hangi bir sebeple nafile orucun bozulması halinde,onu kaza etmek vacibtir.Nafile oruca başlayan kimsenin bunu tamamlaması gerekir.Eğer böyle bir oruç bozulursa kaza edilmesi vacib olur.
Eğer başlanılmış olan nafile oruç bir özür sebebi ile bozulursa ,mesela;misafirin yemek yemesini teşvik etmek için ya da misafirlikte yapılan ikramı geri çevirmemek için olursa mekruh olmayıp müstehaptır.Fakat böyle durumlarda oruçun kaza edilmesi vacib tir.Ebu Yusuf tan gelen bir rivayette ise,nafile orucun özürsüz olarak kesilmesi caiz dir.
1) Muayyen farz: Ramazan orucunu eda etmek gibi.
2) Muayyen olmayan farz: Ramazan orucunun kazası ve keffaretler gibi.
3) Muayyen Vacip: Belirlenmiş bir adak gibi.
4)Muayyen olmayan vacip: Mutlak Adak gibi.
5)Sünnet olan nafile :Aşure orucu gibi.
6) Mundup Yahut müstehap nafile: Her ayın 13,14,ve 15 günleri oruç tutmak gibi
7)Tahrimen mekruh oruç: Bayram günleri oruç tutmak gibi.
8 ) Tenzihen mekruh oruç:Sadece aşure günü yahut mihrican ve nevruz günlerinde oruç tutmak gibi.
islam a göre hanefi mezhebin de oruc çeşitlerinin açıklaması islam a uygun şekilde yapılmıştır
Hanefi mezhebine göre, her hangi bir sebeple nafile orucun bozulması halinde,onu kaza etmek vacibtir.Nafile oruca başlayan kimsenin bunu tamamlaması gerekir.Eğer böyle bir oruç bozulursa kaza edilmesi vacib olur.
Eğer başlanılmış olan nafile oruç bir özür sebebi ile bozulursa ,mesela;misafirin yemek yemesini teşvik etmek için ya da misafirlikte yapılan ikramı geri çevirmemek için olursa mekruh olmayıp müstehaptır.Fakat böyle durumlarda oruçun kaza edilmesi vacib tir.Ebu Yusuf tan gelen bir rivayette ise,nafile orucun özürsüz olarak kesilmesi caiz dir.